چگونه نه بگوییم ؟
آنچه در این پست می خونید، در واقع بلند بلند فکر کردن های منه ساعت ۱۱ و نیم شب، بعد از یک روز پرکار اما با ذهنی پر از ایده...
توی این چند سالی که دیجیتال مارکتینگ تدریس میکنم با بیش از ۲۰۰۰ دانشجوی حضوری و آنلاین در ارتباط بودم و چیزی که بارها و بارها و بارها باهاش برخورد کردم نیاز جدی اکثرشون به کارآموزی بوده!
در واقع همیشه یک گپ بین آموزش و بازارکار وجود داشته و اونم حداقل تجربه عملی کار هست!
چیزی که در دوره های آموزشی بدست نمیاد و از سمتی بازارکار هم بسیار لازمش داره. چون کسب و کار محل آزمون و خطا نیست! عموما کارمند کاربلد و از اول مفید میخوان!
از دیدگاه من کارآموزی راهکار حل مشکله اما زمانی نتیجه میده که یک مربی کاربلد باشه، وقت بزاره، گام به گام و با توالی صحیح کار ارجاع بده، نظارت کنه و در نهایت ایراد کار آدم رو بگیره که این فرد مهم و چنین شرایطی در کسب و کارهای محدودی وجود داره...
تا به حال چند بار برای کسب و کارهای مختلف که در اونها کار میکردم، مشاورشون بودم یا پروژه های خودم فرصت کارآموزی مطرح کردم و همیشه درحالی که فقط یک یا دو نفر لازم بوده کلی آدم درخواست دادند!
افراد با انگیزه ای که فقط فرصت می خواستند تا در شرایط واقعی کار قرار بگیرند و دانش شون رو در عمل به کار بگیرند تا مهارت و نمونه کار و ... برای ورود موفق به بازارکار بدست بیارند.
الان در آخرین موردی که دیروز در کانال تلگرامم مطرح کردم. کلی درخواست اومده و تقریبا فرد مورد نظر رو پیدا کردم اما دلم نمیاد به بقیه نه بگم!! این همه انگیزه دارند و پیگیرند...
دارم فکر می کنم شاید بشه کارآموزی دیجیتال مارکتینگ رو گروهی، غیرحضوری و آنلاین کرد! یعنی هر تسک واقعی کار رو به کلی کارآموز همزمان ارجاع داد و هر کس بهتر انجام داد از کار اون استفاده کرد. اینطوری بقیه هم فرصت قرارگیری در پروژه های واقعی و کسب تجربه پیدا می کنند...
اما و اگرهاش خیلی زیاده، میدونم. دنبال راهکارم...
شما چی فکر می کنید؟
#کارآموزی #دیجیتال_مارکتینگ